Panpastels op zwart papier

Je kunt met je panpastels ook heel mooi op zwart papier werken. Het mooiste effect krijg je dan als je met de tints werkt met hier en daar wat accenten met basiskleuren.  Zorg dat je goed glad papier gebruikt, een kwestie van uitproberen. Voor deze kaarten heb ik een stempel van Stampington gebruikt. De teksten zijn van Penny Black en Stampotique. Ik heb de bladstempel gestempeld met Versamarck. Voor de paarse kaart heb ik De magenta en violet tints gebruik en wat accenten aangebracht met Magenta en Violet. Voor de groene kaart heb ik als basis de Phthalo blue tint gebruikt en accenten aangebracht met Bright yellow green en de Bright yellow green shade. Ik heb de panpastels aangebracht met de angle slice round spons. Je krijgt wel een beetje een waas over je zwarte papier, maar het grootste deel daarvan kun je weer verwijderen met een stukje keukenpapier. Dat moet je dan natuurlijk wel doen voor je je panpastels gefixeerd hebt. De teksten heb ik ook gestempeld met Versamarck en daarna met wit embossingpoeder geëmbossed.

5 Reacties

  1. Wat een gaaf effect op zwart!

  2. Prachtig Nellie!!

  3. Oh, Nellie, I love both of these cards! My favorite part, aside from those yummy colors, of course, is the white print against the black background! So well done!

  4. Mooi resultaat, Nellie! Heb toevallig gisteren hetzelfde gedaan…En die waas vind ik juist mooi!

  5. What beautiful cards Nellie, I love the effect of the panpastels on black card xx

Geef een reactie

