Art Journal, a new start

Meer dan 2 jaar geleden heb ik een Art Journal gekocht. Ik vond het hartstikke leuk om weer eens wat anders te proberen. Maar na enkele pagina’s kwam ik op een of andere manier niet meer over de drempel van de lege pagina voor mijn neus heen. Ik, die altijd zo netjes en gestructureerd werk, kon gewoon niet goed uit de voeten met het “vrije format” van een Art Journal pagina. Terwijl ik het normaal altijd heel leuk vind om van alles en nog wat uit te proberen. Dus mijn journal ging in de kast en kwam er heeeeeeeeeeeeel lang niet meer uit. Tot ik dit weekend de DVD’s van Kate Crane bekeken heb. Ik vind haar stijl echt fantastisch en kijk altijd met interesse en eerlijk is eerlijk een beetje jalouzie naar de prachtige achtergronden en art journal pagina’s die zij maakt. En nu laat ze iedereen via de DVD’s een kijkje in haar keuken nemen. Ik kreeg meteen weer zin om weer met mijn art journal aan de slag te gaan en heb dus ook maar gelijk de daad bij het woord gevoegd. En dit is het resultaat, een pagina waarin het overwinnen van mijn angst voor witte pagina’s centraal staat. Ik weet zeker dat er vanaf nu weer meer pagina’s gaan volgen. Ook interesse in deze DVD’s? Hier kun je ze bestellen.

At least 2 years ago I bought and Art Journal. I love to try something new so I thought this would be fun. After making several pages I somehow couldn’t overcome my fear for white pages anymore. Usually I work very neat and structured and this “free format” of a journal just didn’t work out for me. That’s quit unusual for me because I always like to try new things and never before found myself trapped like that. So my journal disappeared in a cupboard and stayed there for a verrrrrrrrrrry long time. Until I watched the fabulous DVD’s Kate Crane made with Traplet publications. I just love her style and I always look at the gorgeous backgrounds and journal pages she makes with interest and to be honest a hint of envy. And now she lets us look over her shoulder when creating all that wonderful stuff. I immediately felt like taking my journal and go ahead with creating a new page and  so I did. This is the result, a page in which overcoming the fear for blank pages is the central theme. I’m sure from now on more pages will follow. Interested in the DVD’s? You can order them here.

8 Reacties

  1. Dit is een fantastische pagina, Nellie! Leuk dat je je Art Journal weer tot leven hebt gebracht. De DVD’s van Kate zijn echt geweldig. Wist je dat er een Nederlandse art journal groep bestaat? En ook is er sinds 1 juli een Engelse art journal challenge!

  2. Prachtig Nellie!!!
    Fijn dat je de angsten overwonnen hebt, dan kunnen wij lekker gaan genieten van je pagina’s. Ben benieuwd wat voor moois je ons nog gaat showen.

  3. Waanzinnig mooie pagina Nellie! Helemaal niets van te zien dat je over een drempel heen moest om die lege witte pagina tot dit moois te maken. Prachtige kleuren, komen mooi in de vlindervleugels terug, die weer bij het meisje zijn, en de lijn die er in zit van de vlinders die wegfladderen, versterkt door de vogels erbij, nou, helemaal goed hoor!
    Ik ben nog niet verder gekomen dan het aanschaffen van een journal boek, maar nu ……..??? Ik heb niet het over de drempel stappen, als wel, waar in hemelsnaam moet ik beginnen???!!! Wie weet gaat het licht nog een keer aan bij mij, ha ha.
    Maar jouw pagina is voor herhaling vatbaar, dus ga vooral zo door wat mij betreft!
    Groetjes van Yvon

  4. Geweldig Nellie hoe je deze pagina hebt gemaakt!
    Kleur en compositie is AF!
    Complimenten hoor!

  5. Schitterende pagina!

  6. Wow, Nellie, your page is really stunning! I’m so happy that you felt inspired to create something in your journal🙂 I hope we will be seeing lots more of your journal pages…..

  7. I’ve just spent half an hour browsing your blog and just have to say that your work is amazing! I love your use of colour and the quirky bits you include. Gorgeous stuff🙂

  8. Wat een geweldige AJ pagina!! Goed dat je over de drempel heen bent. Werken in een art journal is zó ontspannend en fijn om te doen. Heerlijk om je creativiteit te laten stromen en je gedachten op papier te zetten: zeker mee doorgaan!

    Groetjes van Tessa

Geef een reactie

